Aller au contenu principal

Chute feinte d’un prince amoureux (Heptaméron N42, Amsterdam, 1698)

Notice précédente Notice n°43 sur 73 Notice suivante

Date :
1698
Nature de l'image :
Gravure sur cuivre, taille-douce (au burin)
Sujet de l'image :
F.A. in-8° E431e (2e volume)

Analyse

« Un jeune prince meit son affection en une fille, de laquelle (combien qu’elle fut de bas et pauvre lieu) ne peut jamais obtenir ce qu’il en avoit esperé, quelque poursuyte qu’il en feit. Parquoy, le prince, congnoissant sa vertu et honnesteté, laissa son entreprinse, l’eut toute sa vie en bonne estime, et luy feit de grands biens, la maryant avec un sien serviteur. »

Pour se ménager un tête à tête avec la jeune fille, qui est servante chez un sommelier, le prince feint de tomber de cheval juste devant la maison de celui-ci, et s’y fait porter pour y être soigné. Mais Françoise, la servante, avertie, est introuvable :

« C’est que, ung jour, il alla mener ses grandz chevaulx, dont il commençoit bien à sçavoir le mestier, en une grand place de la ville, devant la maison de son sommelier, où Françoise demeuroit. Et, après avoir faict maintes courses et saulx qu’elle povoit bien veoir, se laissa tumber de son cheval dedans une grand’fange, si mollement qu’il ne se feit poinct de mal : si est-ce qu’il se plaingnit assez et demanda s’il y avoit poinct de logis pour changer ses habillemens. Chascun presentoit sa maison; mais quelqu’un dist que celle du sommelier estoit la plus prochaine et la plus honneste ; aussy, fut-elle choisie sur toutes. Il trouva la chambre bien accoustrée et se despouilla en chemise, car tous ses habillemens estoient souillez de la fange ; et se meist dedans ung lict. Et, quant il veid que chascun fut retiré pour aller querir ses habillemens, exepté le gentil homme, appella son hoste et son hostesse, et leur demanda où estoit Françoise. Ilz eurent bien à faire à la trouver, car, si tost qu’elle avoit veu ce jeune prince entrer en sa maison, s’en estoit allée cacher au plus secret lieu de leans. »

Annotations :

2. 5e journée, 42e nouvelle.

Sources textuelles :
Marguerite de Navarre (1492-1549), L’Heptaméron (1542-1546)
Nouvelle 42, LP, p. 488

Informations techniques

Notice #007671

Image HD

Identifiant historique :
A6990
Traitement de l'image :
Photographie numérique